dilluns, 27 de setembre del 2010

BRETXA EN L'AULA DIGITAL


El dilluns 20 de setembre a la secció tendències de La Vanguardia es va publicar aquesta notícia sobre les noves tecnologies a les escoles.
Punts clau del text:
1.      Encara no es disposa de cap estudi que demostri una millora en els resultats acadèmics.
2.      Entre els adolescents de 15 anys s’han extret 4 categories dels usuaris de les TIC:  els distants, amb un us poc freqüent de les TIC, els lúdics, centrats en l’oci, els d’orientació especialitzada, interessats en aspectes tècnics i aplicacions i els multifuncionals, una combinació entre tècnic i lúdic.
3.      Els únics usuaris que mostren una millora en els estudis son els de caire multifuncional.
4.      Es parla d’una possible segona bretxa en el mon de les TIC. La principal es entre el que poden accedir a elles i els que no i la possible segona es dins dels que poden accedir-hi però no hi fan us o fan un us incorrecte. 
5.      No serveix de res implantar noves tecnologies si el mètode d’aprenentatge no canvia.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada